2. třída – školní týden 25. 5. – 29. 5. 2020
- JČ– Párové souhlásky na konci slov.
- Sloh- Pojmenování dějů. Pozdravy.
- Čtení- Správná artikulace a intonace.
- Psaní- Hygienické a pracovní návyky. Dodržování tvarů písmen podle normy psaní.
- MAT- Seznamování s násobením 6 a (7). Porovnávání čísla rozdílem, závorky.
- Geometrie- Vzájemná poloha 2 přímek v rovině- opakování.
- PRV- Lidská práce. Pomocníci v domácnosti.
- Angličtina
- Milí žáci,tento týden máte všechny informace o domácí přípravě z angličtiny v příloze. P. Mrnuštíková
- Pondělí 25. 5.
- JČ mluvnice :
- JČ učebnice 94/1 po přečtení textu: Měsíček si hlasitě odpověz na všechny fialové i oranžové puntíky pod článkem.
- Na nadepisovací fólii doplň s ústním odůvodněním 94/2. Odůvodňujeme hlasitě takto: „Ve slově měkký napíšeme ě proto, že je tam slabika mě.“
- Ve cvičení 94/3 postupuj podle vzoru v učebnici. Jako nápovědu použij červená slova napsaná pozpátku dole pod článkem. Pracuj ústně.
- JČ učebnice – Zopakuj si a hlasitě přečti růžový rámeček dole na str. 94.
- MAT:
- Vypracuj si PL přes DM-SW. Odešli vypracovaný úkol jako přílohu. Řešení je přiloženo a slouží pouze pro kontrolu rodičům.
- Nauč se násobky čísla 6 nahoru a dolů. Odříkávej potupně: 6 krát 1 je 6, 6 krát 2 je 12, 6 krát 3 je 18,…6 krát 10 je 60. Vyjmenuj: 6, 12, 18, 24,…60 a 60, 54, 48, 42,…6.
- Můžeš procvičovat zde: http://matematika.hrou.cz/c/3.trida/procvicovani-nasobilky-6
- JČ čtení a psaní:
- Čítanka str. 108. text: Kotě na stromě.
- Před čtením článku si nacvič tato obtížnější slova a slovní spojení. Přečti si je 3 krát. Pokus se tato slovní spojení použít ústně ve větách a až budeš následně článek číst hlasitě, všimni si v textu alespoň 3 (vyznač je, vyhledej v článku):
- Miska mléka, zarývá drápky, zase naříká, na vrcholku hrušky, na nejnižší větev, drží se kmene, maličko popolezl, je mu blíž a blíž, spokojeně přede.
- Do sešitu ČT/SL si po přečtení textu napiš nadpis a spisovatele a přepiš si 3 věty se slovními spojeními, které jsi našel v článku. Nezapomeň: Věta začíná velkým písmenem a končí tečkou.
- Můžeš připojit obrázek.
- Úterý 26. 5.
- JČ mluvnice :
- MAT:
- malá MAT str. 36/1,2.
- Nová MAT červená str. 8. celá.
- Geometrie pomocí překládání papíru: základní pojmy-BOD, PŘÍMKA, POLOPŘÍMKA, ÚSEČKA: prohlédni si video 1. a 2., zkus si dle návodu poskládat z papíru a přečti si teorii.
- Geometrie pomocí překládání papíru: vzájemná poloha 2 přímek v rovině: prohlédni si video 1. Obě videa jsou uložena na stejné stránce, pod stejným odkazem.
- https://is.muni.cz/do/rect/el/estud/pedf/ps11/geomet/web/pages/zakladni-pojmy.html
- Po vložení odkazu musíte prosím umazat https://
- Adresa musí začínat is.muni…..jinak to nefunguje. Objeví se vám stránka s nadpisem Zajímavá geometrie pro každého.
- JČ čtení a sloh:
- Čítanka str. 108. Text: Kotě na stromě- pokračování.
- Vyber správné odpovědi a odpověz celými větami ústně.
- Mourek vypil/nevypil mléko, a tak Markéta poznala, že se ztratil.
- Kocourka hledala a našla ho: v potoce/na silnici/na vrcholku hrušky/ve staré kůlně/na střeše.
- Strom asi nebyl moc vysoký, protože Markéta vylezla pro kocourka sama/zavolala pomoc.
- Povídejte si o tom, k jakým úrazům může dojít při pádu z vysokých stromů. Zraní se tak někdy i dospělí?
- Přečti si báseň: Slabikář po mámě str. 109.
- Do sešitu ČT/SL strom si napiš nadpis a jméno s příjmením básníka a písemně vypracuj toto zadání: Spoj slova, která se rýmují a barevně vyznač jejich stejná zakončení.
- JEŠTĚ MALÍ A, BE, CE HOUPY, HOU ČTEME SAMIPO ŘECE ZPÍVÁVALI NAD STRÁNKAMI NAD KNIHOU
- Báseň Slabikář po mámě čteš hlasitě ty sám, pouze to, co říkala maminka, bude číst maminka nebo jiný dospělý člověk či bratr, sestra, kteří ti pomáhají s úkoly.
- JČ učebnice sloh str. 95. Tiše si přečti článek: U lékaře.
- Hlasitě přečti modře podtržené části textu.
- Odpověz na všechny oranžové puntíky pod článkem.
- 3 krát hlasitě přečti větu z růžového rámečku. Zkus ji vyslovit zpaměti .
- Ústně splň cv. 2.,3.
- Středa 27. 5.
- JČ mluvnice :
- JČ učebnice 96/1 přečti si potichu text: Lovec žab. Splň ústně fialový puntík pod článkem.
- 96/2 písemně do sešitu JČ.
- Cvičení 3.,4.,5. splň ústně.
- Růžový rámeček přepiš do sešitu JČ.
- Připrav si na čtvrtek DIKTÁT 96/7.
- MAT:
- malá 36/3.,4.
- Nová MAT červená str. 9. celá.
- PRV:
- Vypracuj si D.Ú. v DM-SW z PRV. PL je přístupný po celý týden od pondělka 25.5. do neděle 31. 5. včetně.
- Čtvrtek 28. 5.
- JČ mluvnice :
- učebnice DIKTÁT 96/7, dle pokynů v učebnici včetně samostatné kontroly. Děti s PO nahrazují diktát přepisem v celém rozsahu.
- JČ/PS 18/1.,2(pouze modře psaný text).
- MAT:
- Nová MAT červená str. 10. celá.
- Příklady z následujícího zadání viz. odkaz níže, si opiš do sešitu MAT a vypočítej. Poté proveď samostatně kontrolu.
- naucsepocitat.cz/mala-nasobilka/pdf?min=6&max=6
- Když vložíte odkaz, prosím najděte v nabídce TISK: násobení a dělení (násobilka 6) nauč se počítat. Je to druhý odkaz. Zeptá se Vás to na vygenerování 12 příkladů. Dáte ANO a máte stránku s příklady i stránku s výsledky.
- VV:
- Pátek 29. 5.
- JČ mluvnice :
- JČ/PS 18/2 růžový rámeček.
- JČ psaní: Písanka str. 29. Dopis.
- MAT:
- Nová MAT červená str. 11. celá.
- S tabulkou násobků se snaž pomalu učit vyhledávat a s oporou vyslovovat, říkat násobkovou řadu čísla 7. Nemusíš ji ještě umět nazpaměť. Pouze se s ní seznam.
- PRV:
- Z letáků a propagačních materiálů elektro obchodů si vystřihni 5 obrázků strojů a přístrojů, elektrických spotřebičů, které nám usnadňují práci v domácnosti. Vezmi si papír formátu A4 a napiš na ni nadpis: POMOCNÍCI V DOMÁCNOSTI. Nalep si těch 5 obrázků a ke každému z nich napiš 1 větu. Např.: Vysavač nám slouží k odstraňování prachu a drobků z podlahy.
- Ústně si řekni název jednotlivých činností/dějů. Vysavač-vysávání. Mixér-mixování. Pračka-praní. Sekačka-sekání. Řekni si to takto u každého obrázku. Nemusíš mi tuto práci fotit, posílat, ale uschovej si ji na příští týden, ještě ji budeš potřebovat. Děti které budou pracovat ve škole si musí přinést potřebné letáky v pátek do školy.
- TV:
- Vycházka do přírody, běh na hřišti, chůze v lese, cvičení na průlezkách v dětském koutku.