Základní škola Vratimov
  Masarykovo nám. 192
Prezentace
Archivy
Nejnovější komentáře

2. třída – školní týden 6. 4. – 8. 4. 2020

Vážení rodiče, milí žáci,

blíží se čas Velikonoc. Proto jsme společně se všemi učiteli rozhodli dopřát Vám trošku volna a oddechu a nezařazovat do plánů nové učivo. Tento týden na Vás čekají jen „netradiční úkoly“ a opakování, které si pro Vás Vaši učitelé připravili. Pro ty, kteří si nestihli ještě vypracovat všechny úkoly a samostatné práce, je nyní ten pravý čas na to, aby si je mohli dodělat.

Přejeme Vám, abyste i přes současnou situaci svátky velikonoční prožili se svými blízkými s láskou a radostí.


Týdenní plán pro 2. Třídu od 6.4. do 10. 4. 2020 včetně velikonočních prázdnin

Milé děti,

Připravila jsem si pro Vás projektovou výuku pod názvem VELIKONOCE. Věřím, že to pro Vás bude zajímavé, zábavné, poučné a jiné. Plán bude rozepsán do jednotlivých předmětů. Je doplněn o internetové odkazy. PL z JČ budete mít vložen zde i jako domácí úkol v DM-SOFTWARE ve Vaší ŽK, protože jste již mnozí zvládli zpracovat 1. mnou zadaný list ze ČT, je fajn toho způsobu využívat i nadále. Jste bezvadní!

Až si vše doma hezky splníte, vyposlechnete, zazpíváte, zacvičíte, …. prosím, dejte mi o tom vědět. Zvolte jakoukoliv formu zpětné vazby: vyfoťte, odešlete, vyřešte, napište, nahrejte, ….Chci o Vás vědět. Jsem tady a jsem tu pro Vás.

Přeji hodně zábavy nad učením a všem Vám doma krásné VELIKONOCE. Užívejte, mějte se rádi a buďte hodně moc zdraví. Těším se na Vás, škola je bez Vašich úsměvů taaaaak smutná a opuštěná. Takže sluníčka: „Jdeme na to!“

Přílohy: 

Český jazyk

  1. Přečti si potichu první část textu ze str. 18. Velikonoční zajíc přináší … (List je přiložen jako příloha – pdf)
  2. V textu jakkoliv vyznač (barevně, zvýrazni, podtrhni) všechna podstatná jména (list je možné vytisknout nebo vypracovat jako D.Ú v systému DM-SOFTWARE, pokud nemáš jinou možnost, pracuj pouze ústně).
  3. Podstatná jména znova hlasitě přečti a ukazuj na ně: TEN, TA, TO, TI, TY, TA.
  4. Vypiš z nich všechny názvy osob, zvířat a věcí (Pokud nelze jinak, vypiš jednotlivé kategorie do sešitu psacím písmem). Příklad: osoby: dětem, zvíře: zajíc, věc: vajíčko.
  5. Převeď do množného čísla nejprve si řekni a potom opiš (Pokud nelze jinak, opiš jednotlivé kategorie do sešitu velkým tiskacím písmem).:

TEN ZAJÍC – TI ZAJÍCI

TO DÍTĚ –

TA ZEMĚ –

TEN KOHOUT –

 TA KUKAČKA – 

TO ZVÍŘÁTKO – TA

TA POHÁDKA –

TEN ČÁP –

6. Splň zadání poslední věty textu.

  • Jazyk český – Čtení:
    1. Čteme hlasitě text pohádky ze str. 18. a 19. PROČ PRÁVĚ ZAJÍC PŘINÁŠÍ VELIKONOČNÍ VAJÍČKA:
    2. Vymysli vlastní jména a napiš je. (Nezapomeň! Počáteční písmeno je velké):
      • pro lišku…………………………………………..
      • pro vydru…………………………………………
      •  pro opičku…………………………………………
    3. Kolik ryb našla vydra v košíku?……………………………………………..
    4. Kolikrát vydra hlasitě volala?………………………………………………..
    5. Co našla liška? pár kousků……………………………………………………
    6. Na čem si pochutnala opička? na…………………………………………..
    7. Co našel zajíc? Pár stébel……………………………………………………..
    8. Odpověz na otázky č. 3. až 6. Odpovědi napiš.
    9. Ve slově POUSTEVNÍK najdi a označ dvojhlásku. Je to spojení hlásek:……………………….napiš.
    10. Přečti znova hlasitě část textu „přímou řeč“ co říká zajíc str. 19.
    11. Přečti znova hlasitě část textu „přímou řeč“ co říká pán Bůh. Str. 19.
  • Jazyk český – Psaní:
    • Přepiš do sešitu první odstavec textu str. 18. :
      • Před dávnými a dávnými lety, když…….
  • Jazyk český – Sloh:
    • Dovyprávěj příběh navazující na první odstavec přepisovaného textu, ale zvol jiný, vlastní závěr pohádky.

 

  • Matematika
    1. Splň po vytištění obě dvě str. z Barevné matematiky str. 18. A 19 . Rovnice jsme sice ještě nebrali, ale určitě rychle pochopíš, že číslo X označuje vždy všechny možné varianty čísel, které leží mezi čísly zleva a zprava, např. 12 je menší než X a to je zároveň menší než 18. Číslo 12 a 18 tedy nemůže být řešením nerovnice, ale mohou to být čísla 13, 14, 15, 16, 17, tedy všechna ta, která leží přesně mezi čísly 12 a18 a lze je dosadit za X v nerovnicích. Zní to možná složitě, ale barvičky Ti určitě napoví.
    2. Jaká zvířátka se Ti po vypracování ukázala? Jsou to: . . . . . . . a . . . . . .

 

  • Prvouka
    •  Vybarvi a popiš jednotlivé části těla zajíce str. 28. Vždy piš ke konkrétní části. Už to znáš. Krásně jsi dokázal takto popisovat lišku.

 

  • Anglický jazyk

Milí žáci,

V tomto svátečním jarním týdnu vám posílám slovíčka o Velikonocích. Podívejte se na obrázky a zkuste si říct anglické názvy. Máte tam také obrázek, který můžete vytisknout a vybarvit nebo si podobný obrázek nakreslete sami. Až ho budete mít hotový, pojmenujte na obrázku velikonoční slova, např. zajíček – bunny, velikonoční vajíčko – Easter egg, košík – basket)

(Poznámka pro rodiče: tento týden nemusíte posílat zprávy, že máte hotovo. Ať si děti jenom procvičí velikonoční slovní zásobu.)

Přeji vám pěkné Velikonoce 

Pracovní list AJ

 

  • Hudební výchova:
    • Zazpívej si společně píseň, kterou jsme se spolu učili v první třídě: Když jsem já sloužil…. Najdeš ji po vložení tohoto odkazu. Jdou všechna zvířátka v jednotlivých slokách písně za sebou tak, jak jsme je společně zpívali ve škole? ANO – NE?
    • https://www.youtube.com/watch?v=xpi_uepPNww

    Výtvarná výchova:

    Pracovní činnosti:

    • Tak tuhletu dobrotu bych si ráda vyzkoušela. Udělej to také. Dle video návodu to bude určitě hračka a jsem si jistá, že všem bude chutnat. Opět využij videoreceptu z odkazu viz. zde. Myslíš, že bys mi mohl napsat třeba jen jednu větu o tom, kdo to byl JIDÁŠ? Nebo proč se vlastně pečou JIDÁŠE na Velikonoce?
    • https://www.youtube.com/watch?v=V95-9LoLwx0

    Tělesná výchova:

    • Po vypracování všech úkolů si zasloužíš pořádnou procházku na čerstvém vzduchu. Vezmi tedy mámu, tátu, ségru, bráchu a vyraz na jarní procházku do přírody a pozoruj, co je krásy na světe. Koukej na probouzející se kytičky, stromy a keře, všímej si ptáku, jak krásně zpívají a podívej se na nebe. Buď šťastný, že jsi tady a teď. Běhej, tancuj, cvič a dováděj….

    A na závěr pro kluky i děvčátka jedna vesela koleda:

    BLEŠÍ KOLEDA

    Ben, ben, ben,

    blechy ven

    a vajíčka

    do košíčka sem!