2. třída – školní týden 8. 6. – 12. 6. 2020
- JČ– Párové souhlásky na konci slov.
- Sloh- Vyprávění podle obrázků, synonyma.
- Čtení- Literární výchova: Vyprávění příběhu.
- Psaní- Opis, přepis, diktát.
- MAT- Násobení a dělení 8.
- PRV- Letní plodiny a květena.
- Angličtina
- Milí žáci,tento týden máte všechny informace o domácí přípravě z angličtiny v příloze. P. Mrnuštíková
- Pondělí 8. 6 – Den dětí.
- JČ: učebnice 99/3 napiš diktát dle pokynů v učebnici. Děti s PO píší jako přepis 2 řádky.
- 100/1 přečti hlasitě: Paví zpěv a odpověz na všechny oranžové i fialové otázky pod článkem.
- 100/2 doplň na nadepisovací fólii a ústně odůvodni pravopis psaní párových souhlásek v-f.
- MAT: červená MAT str. 14. celá.
- Nauč se pamětně násobilkovou řadu 8 říkat nahoru i dolů. Používej k tomu formulace celých příkladů. 1 krát 8 je 8, 2 krát 8 je 16, 3 krát 8 je 24,…
- ČT: Čítanka báseň: Žežulka recituj 3 krát po sobě hlasitě a s přednesem.
- Ústně si spoj k sobě slova, která se rýmují:
- Z DOUBRAVY ALE JAK SAMÝ KVĚT PODÍVAT
- JAKO PTÁK POZDRAVÍ ZAZPÍVAT UVIDĚT
- Žežulka je: vrána/vrabec/kukačka/sýkorka/čáp – odpověz. Pomůže Ti písnička.
- Poslechni si ji, zahraj si spolu s dětmi, zazpívej a odpověď na mou otázku budeš znát hned.
- https://www.youtube.com/watch?v=c-QtmbjZ7Cc
- PS: Písanka str. 25. první 3 řádky.
- Slovní kopanou si zahraj pouze ústně, vymýšlej nová slova, která začínají poslední hláskou posledního slova. Pokračuj v řadách.
- Úterý 9. 6.
- JČ: učebnice 100/3 pouze přečti a odůvodni pravopis.
- 100/4.,5. Splň si ústně.
- JČ/PS 22/1.
- MAT: Zopakuj si všechny násobkové řady 2 až 8.Vyslovuj je hlasitě.
- ČT: čti slova a slovní spojení navázaná na článek v Čítance str. 112.: Léto, a užij je ve větách. Pracuj ústně.
- Z CHRPY, Z VLČÍCH MÁKŮ, PLNÉ DOBRODRUŽSTVÍ, CVRČCI VRŽOU, Z HŘÍBKOVÝCH, BORŮVKOVÉ KOLÁČE, SLUNÍČKOVÉ, VELIKÝCH I MALÝCH, PLAMENY TÁBORÁKŮ.
- Tichým čtením si přečti text ze str. 112.
- Do sešitu ČT/SL si opiš nadpis a spisovatelku.
- Odpověz písemně na tyto otázky:
- Cvrčci vržou na (buben / housličky / basu).
- Lesy jsou hříbkové – rostou v nich………………………………..
- Doplň co dělají děti o prázdninách, slovní spojení napiš do sešitu: odjíždějí na………………., koupají se v……………………………., hrají si…………………………………….., mlsají…………………., poznávají…………………………………………………………………
- Čím tobě voní léto?…………………………………………………..
- Nakresli do sešitu modrofialovou chrpu a červený vlčí mák.
- JČ sloh: učebnice str. 103. Po přečtení textu: Ptáčata postupuj dle pokynů v učebnici a splň všechny 3 úkoly pod článkem. Zadání 1. A 2.splň pouze ústně.
- Do sešitu JČ/SL strom si napiš nadpis PTÁČATA.
- SYNONYMA ( jsou slova stejného nebo podobného významu ). Vypíšeš si daná slovní spojení a řekneš je jinak:
- Vykotlaná zeď – ____________________________________
- Jako od sazí – ______________________________________
- Obrostou peřím – ___________________________________
- Nebyl nablízku – ____________________________________
- Začnou se klubat – __________________________________
- Středa 10. 6.
- JČ: učebnice 101/1 přečti si hlasitě text: Babička vzpomíná.
- Splň fialové puntíky pod článkem.
- 101/2 doplň ústně s odůvodněním pravopisu.
- 101/3 písemně do sešitu JČ jako přepis.
- MAT: červená str. 16. celá.
- PRV: Učebice str. 58. a 59. Statek v létě.
- Čtvrtek 11. 6.
- JČ učebnice 101/3., 4. ústně.
- MAT: Splň si D.Ú. v DM-SW jako pracovni_list_8. Úkol je přístupný po celý týden. Odevzdáváš ke kontrole.
- ČT: Kolečkové křeslo 114.a 115. čteme hlasitě první část.
- Čti slova a slovní spojení a spoj si ústně k sobě ta, která svým významem k sobě patří.
- SLUNEČNÍ KŘESLO
- VZBUDIT KOULE
- PŘIPRAVIT DĚTI
- KLÁŘINO NA CESTU
- UDIVENĚ DO NÁRUČE
- VEZMU ODPOVĚDĚLA
- ROZBITÉ OPATRNĚ
- ROZHLÉDL SE NAPADRŤ
- Rozhodni a odpověz na otázky související s textem:
- Klára byla na kolečkovém křesle, protože……………………………………………………………………
- Petr na Klárku žárlil, a proto strčil její………………………………………………ze stráně.
- To (bylo / nebylo) správné. Jak se pak Klárka dostala nahoru do hor, když křeslo bylo rozbité? Vynesl ji tam ( Petr / dědeček / vítr ).
- PS: str. 26. první 3 řádky.
- Pátek 12. 6.
- JČ : učebnice 102/1. Přečti si potichu text: Kaluž.
- Hlasitě odpověz na oranžové puntíky pod článkem.
- 102/3 doplň s odůvodněním na nadepisovací fólii.
- JČ/PS 39. celá.
- Červená MAT str. 17. celá.
- ČT: dokonči text: Kolečkové křeslo druhá část 116. A 117.
- Odpovídej:
- Příběh končí tak, že Klára se pokusila…………………………………………………………
- Vymysli jiný závěr příběhu.
- Jak byste pomáhali spolužákovi, který nemůže chodit?
- Přečti si tiše báseň: Zvonili, zvonili.
- PS: str. 27. polovina stránky. Končíš slovem Věrka.