Základní škola Vratimov
  Masarykovo nám. 192
Prezentace
Archivy
Nejnovější komentáře

2. třída – školní týden 8. 6. – 12. 6. 2020

  • – Párové souhlásky na konci slov.
    • Sloh- Vyprávění podle obrázků, synonyma.
    • Čtení- Literární výchova: Vyprávění příběhu.
    • Psaní- Opis, přepis, diktát.
  • MAT- Násobení a dělení 8.
  • PRV- Letní plodiny a květena.
  • Angličtina 
    • Milí žáci,tento týden máte všechny informace o domácí přípravě z angličtiny v příloze. P. Mrnuštíková

  • Pondělí 8. 6 – Den dětí.
    • JČ: učebnice 99/3 napiš diktát dle pokynů v učebnici. Děti s PO píší jako přepis 2 řádky.
      • 100/1 přečti hlasitě: Paví zpěv  a odpověz na všechny oranžové i fialové otázky pod článkem.
      • 100/2 doplň na nadepisovací fólii a ústně odůvodni pravopis psaní párových souhlásek v-f.
    • MAT: červená MAT str. 14. celá.
      • Nauč se pamětně násobilkovou řadu 8 říkat nahoru i dolů. Používej k tomu formulace celých příkladů. 1 krát 8 je 8, 2 krát 8 je 16, 3 krát 8 je 24,…
    • ČT: Čítanka báseň: Žežulka recituj 3 krát po sobě hlasitě a s přednesem.
      • Ústně si spoj k sobě slova, která se rýmují:
        • Z DOUBRAVY                                     ALE JAK                        SAMÝ KVĚT                        PODÍVAT
        • JAKO PTÁK                                         POZDRAVÍ                   ZAZPÍVAT                           UVIDĚT
      • Žežulka je: vrána/vrabec/kukačka/sýkorka/čáp – odpověz. Pomůže Ti písnička.
      • Poslechni si ji, zahraj si spolu s dětmi, zazpívej a odpověď na mou otázku budeš znát hned.
      • https://www.youtube.com/watch?v=c-QtmbjZ7Cc
    • PS: Písanka str. 25. první 3 řádky.
    • Slovní kopanou si zahraj pouze ústně, vymýšlej nová slova, která začínají poslední hláskou posledního slova. Pokračuj v řadách.
  • Úterý 9. 6.
    • JČ: učebnice 100/3 pouze přečti a odůvodni pravopis.
      • 100/4.,5. Splň si ústně.
      • JČ/PS 22/1.
    • MAT: Zopakuj si všechny násobkové řady 2 až 8.Vyslovuj je hlasitě.
    • ČT: čti slova a slovní spojení navázaná na článek v Čítance str. 112.: Léto, a užij je ve větách. Pracuj ústně.
      • Z CHRPY, Z VLČÍCH MÁKŮ, PLNÉ DOBRODRUŽSTVÍ, CVRČCI VRŽOU, Z HŘÍBKOVÝCH, BORŮVKOVÉ KOLÁČE, SLUNÍČKOVÉ, VELIKÝCH I MALÝCH, PLAMENY TÁBORÁKŮ.
      • Tichým čtením si přečti text ze str. 112.
      • Do sešitu ČT/SL si opiš nadpis a spisovatelku.
      • Odpověz písemně na tyto otázky:
      • Cvrčci vržou na (buben / housličky / basu).
      • Lesy jsou hříbkové – rostou v nich………………………………..
      • Doplň co dělají děti o prázdninách, slovní spojení napiš do sešitu: odjíždějí na………………., koupají se v……………………………., hrají si…………………………………….., mlsají…………………., poznávají…………………………………………………………………
      • Čím tobě voní léto?…………………………………………………..
      • Nakresli do sešitu modrofialovou chrpu a červený vlčí mák.
    • JČ sloh: učebnice str. 103. Po přečtení textu: Ptáčata postupuj dle pokynů v učebnici a splň všechny 3 úkoly pod článkem. Zadání 1. A 2.splň pouze ústně.
      • Do sešitu JČ/SL strom si napiš nadpis PTÁČATA.
      • SYNONYMA ( jsou slova stejného nebo podobného významu ). Vypíšeš si daná slovní spojení a řekneš je jinak:
      • Vykotlaná zeď – ____________________________________
      • Jako od sazí – ______________________________________
      • Obrostou peřím – ___________________________________
      • Nebyl nablízku – ____________________________________
      • Začnou se klubat – __________________________________
  • Středa 10. 6. 
  • Čtvrtek 11. 6.
    • JČ učebnice 101/3., 4. ústně.
    • MAT: Splň si D.Ú. v DM-SW jako pracovni_list_8. Úkol je přístupný po celý týden. Odevzdáváš ke kontrole.
    • ČT: Kolečkové křeslo 114.a 115. čteme hlasitě první část.
      • Čti slova a slovní spojení a spoj si ústně k sobě ta, která svým významem k sobě patří.
        • SLUNEČNÍ KŘESLO
        • VZBUDIT KOULE
        • PŘIPRAVIT DĚTI
        • KLÁŘINO NA CESTU
        • UDIVENĚ DO NÁRUČE
        • VEZMU ODPOVĚDĚLA
        • ROZBITÉ OPATRNĚ
        • ROZHLÉDL SE NAPADRŤ
      • Rozhodni a odpověz na otázky související s textem:
      • Klára byla na kolečkovém křesle, protože……………………………………………………………………
      • Petr na Klárku žárlil, a proto strčil její………………………………………………ze stráně.
      • To (bylo / nebylo) správné. Jak se pak Klárka dostala nahoru do hor, když křeslo bylo rozbité? Vynesl ji tam ( Petr / dědeček / vítr ).
      • PS: str. 26. první 3 řádky.
  • Pátek 12. 6. 
    • JČ : učebnice 102/1. Přečti si potichu text: Kaluž.
      • Hlasitě odpověz na oranžové puntíky pod článkem.
      • 102/3 doplň s odůvodněním na nadepisovací fólii.
      • JČ/PS 39. celá.
    • Červená MAT str. 17. celá.
    • ČT: dokonči text: Kolečkové křeslo druhá část 116. A 117.
      • Odpovídej:
        • Příběh končí tak, že Klára se pokusila…………………………………………………………
        • Vymysli jiný závěr příběhu.
        • Jak byste pomáhali spolužákovi, který nemůže chodit?
      • Přečti si tiše báseň: Zvonili, zvonili.
      • PS: str. 27. polovina stránky. Končíš slovem Věrka.