Základní škola Vratimov
  Masarykovo nám. 192
Prezentace
Archivy
Nejnovější komentáře

5. třída – školní týden 20. 4. – 24. 4. 2020

Žáci mohou zdarma využívat přístup ke všem interaktivním učebnicím MIUč+, stačí, když se zaregistrují jako studenti na www.ucebnice.online.

Pro výuku matematiky v 1. až 5. ročníku jsou navíc k dispozici výuková videa obsahující výklad učiva na 
www.matyskova-matematika.cz.

Procvičování učiva pro žáky 1. stupně ZŠ

LUŠTĚNKY –  http://www.rysava.websnadno.cz/

http://www.diktatyapriklady.cz/


Na webových stránkách školy v sekci výuka pondělí – pátek a na elektronické škole budete mít upřesněn postup a denní dávku pro každý den.

Prosím o zasílání krátkých zpráv o plnění učiva, úkolech, případných problémech. Posílejte je v úterý a v pátek do 15:00. Díky !!

  • Přírodověda
    • Téma: Lidské tělo – smysly – zrak a sluch
    • Učebnice: str. 58 – 59,  na str. 59 je zápis do sešitu Př. – opiš tabulku Zapamatuj si !!!
    • Pracovní sešit: str. 34 – 35 všechna cvičení, kromě cv.18
    • Prezentace (ppt)
    • Doporučený plán:
      • úterý:
        • uč. str. 58 – přečti si informace a prohlédni obrázky a nákresy, zkus vyjmenovat části oka
        • vypracuj PS str. 34 cv. 12, cv. 13 – zkus pokus s někým doma, cv. 14, cv.15 – pracuj ve dvojici (s bratrem, sestrou, rodičem)
      • pátek:
        • přečti si na str. 59 o uchu, prohlédni si nákres ucha
        • z učebnice str. 59 opiš tabulku Zapamatuj si!!! do sešitu Př.
        • PS str. 35 cv. 16, 17
  • Vlastivěda
    • Vlastivěda – celá třída – út, st
    • Téma: Vzdělávání v českých zemích
    • Cíle:
      • přečíst si o školách v období vlády Habsburků
      • seznámit se  s Učitelem národů – Kdo to byl?
      • vypracovat zápis do sešitu
      • odpovídat na otázky z učebnice str. 14
    • Učebnice: str. 12 – 14, do sešitu Vl. – historie opiš tabulku ze str. 13 Zapamatuj si !! a zkus nakreslit portrét J. A.Komenského do dolní části sešitu.Na dmsoftware je ve výuce – úkoly – domácí úkoly vložen PL, který do čtvrtka vypracuješ a vložíš do e- školy. PL bude hodnocen.
    • Pracovní list do Vlastivědy – Habsburkové (odt) (pdf)
  • Anglický jazyk – skupina P. Mrnuštíkové
    • Milí žáci,
    • tento týden máte všechny informace o domácí přípravě z angličtiny v příloze.
    • Můžete si vyzkoušet jednoduchý kvíz.
    • P. Mrnuštíková

SKUPINA p. uč. A. ČAVOJSKÉ

  • Matematika
    • Cíl učiva: Písemné opakování a procvičování – základní početní operace, aritmetický průměr čísel. Konstrukce čtverce a obdélníku, úhlopříčky
    • 20. 4. PS str. 8/4,  11/10,  12/3,5
    • 21. 4. PS str. 14/3,  4 (k výpočtu správného čísla postupujte odzadu s opačnými početními operacemi – místo násobení bude dělení, místo sečítání bude odčítání a obráceně…), PS str. 15/10,11
    • 22. 4. PS str. 18/3,4,5,6,7
    • 23. 4. PS str. 19/1, 2, 3, 6 (v těchto příkladech budete počítat průměr čísel – s průměrem už jsme pracovali, připomínám, že k výpočtu průměru musíte sečíst všechny dané hodnoty – čísla a jejich součet pak vydělit počtem čísel)                                  
    • 24. 4. Geometrie – postup konstrukce čtverce a obdélníku jsme si připomenuli už minulý týden na str. 129, 130  – nová učebnice, str. 120,121 – stará učebnice nebo  na YouTube, kde jsou pěkná a názorná videa.
      • Vypracujte – PS str. 42/4 – v příkladu se po vás chce, abyste sestrojili 4 obdélníky podle zadaných údajů a pak v nich sestrojili úhlopříčky, což jsou vždy spojnice dvou protějších (protilehlých) vrcholů (bod A s bodem C, bod B s bodem D……) Úhlopříčky vyznačte barevně – podle pravítka. K práci budete potřebovat pravítko s ryskou, seřízené kružítko, ostrou tužku, pastelky….
      • Po splnění úkolu navrhuji, abyste pak ofotili svou práci mobilním telefonem a fotku zaslali přes WhatsApp na moje telefonní číslo 602 814 502. Vaše práce zkontroluji a dám vědět, jak jste si vedli.
      • Je pravděpodobné, že některé z výše uvedených příkladů v PS již máte spočítané, že jsme už dělali spolu ve škole. Nevadí, budete mít méně práce, a tak se můžete věnovat jiným předmětům nebo povinné četbě.
      • To je všechno, zdravím.
  • Český jazyk
    • Cíl učivaProcvičování – slovesa, sloh – recept na jednoduché jídlo
      • 20. 4. Kontrola čtvrtletní práce podle zaslané předlohy
        • Učebnice – nová str. 87/6 a, 88/1 a, (stará str. 83/6 a, 84/1 a), písemně do sešitu, mezi psaním cvičení si udělejte přestávku, nepište je hned za sebou
      • 21. 4. Učebnice – nová str. 86/5 (stará str. 82/5), pouze opis do sešitu, bez chyb!
        • Učebnice – nová str. 89/3 (stará str. 85/3) – tabulka, doplňte chybějící tvary sloves na průsvitný papír, nebo si tabulku zkopírujte, máte-li možnost
      • 22. 4. Sloh – Učebnice – nová str. 91/2 (stará 87/2) – přečíst Recept na pizzu
        • Děcka, v této době asi pomáháte rodičům v kuchyni, takže pro vás nebude problém napsat do slohového sešitu recept na jednoduchý pokrm (pizza už NE!). Nezapomeňte uvést všechny suroviny, které budete potřebovat – tak jak je to v učebnici. Mělo by to být asi tak na 1 stránku v sešitě. Opět navrhuji, abyste pak ofotili svou práci mobilním telefonem a fotku zaslali přes WhatsApp na moje telefonní číslo 602 814 502. Vaše práce zkontroluji a dám vědět, jak jste si vedli. Už se těším na vaše recepty. Já vám potom taky jeden pošlu.
      • 23. 4. PS str. 30/1, 4 – pouze doplňte chybějící písmena 
        • PS str.  32/8  – dokončete věty podle zadání
      • 24. 4Čtení
        • V čítance si přečtěte 2 články (v mé učebnici str. 117-119)- Pověst o Radhošti, Jak jsme pálili čarodějnice – oba články se týkají starých lidových tradic, které nám budou letos odepřeny, tak snad příští rok….. Nezapomeňte na povinnou četbu!
        • To je vše, zdravím.

SKUPINA p. uč. K. SADÍLKOVÉ

  • Matematika
    • Téma: jednotky obsahu, opakování písemných operací, G -výpočet obsahu rovinných útvarů
    • Cíle:
      • seznámit se s jednotkami obsahu – dělali jsme v geometrii
      • převádět jednotky obsahu
      • vypočítat obsah čtverce a obdélníka
      • procvičovat písemné matematické operace
    • Učebnice:od str. 86 – do str. 88
    • Pracovní sešit: od str. 16 – do str. 17, str. 19, str. 47
      • Doporučený denní plán:
        • pondělí: uč. str. 86 – tabulka jednotek a k tomu PS – str. 16 cv. 1uč. str. 86 cv. 3 – ústně, do G. – sešitu uč. str. 86 -cv. 2, 4PS str. 16 cv. 3
        • úterý: uč. str. 86 cv. 5 -ústně – pozor na počet nul v převodu!!!, PS str. 2, 4, 5 -písemně
        • středa: PS str. 16 cv. 6 – rozcvička, uč. str. 87 cv.  6, 7 – ústně (u slovní úlohy výpočet ceny na kalkulačce), PS str. 17 cv. 8, 10
        • čtvrtek: PS -str. 17. cv. 12 – rozcvička, uč. str. 87 cv. 9 – písemně do M/Š, uč. 88 – prostuduj tabulku a doplň do PS str. 16 cv. 1,  PS str. 47 – cv. 1 pouze obsahy=S!!!
        • pátek: PS str. 17 cv. 9 – pouze dělení !!!, PS str. 47 – cv. 2 a 3
  • Český jazyk
    • Jč/ mluvnice – skupina Sadílková – po, út, st, čt, pá
    • Téma: Přídavná jména tvrdá – pravopis koncovek, přídavná jména měkká – úvod
    • Cíle:
      • skloňovat přídavná jména podle vzoru mladý, mladá, mladé, mladí, ….
      • pravopis přídavných jmen tvrdých – koncovky přídavných jmen v pádech
      • skloňovat přídavná jména měkká
    • Učebnice nová: str.70 – str.73
    • Pracovní sešit: str. 17 – 18
    • Doporučený denní plán:
      • pondělíuč. str. 70 – ústně procvičovat skloňování vzoru mladý, mladá, mladé a přidej si k němu vhodné podstatné jméno – např. mladý muž, mladá žena, mladé kuře,…, a přečti si modrou tabulku na str. 71 – nahoře, uč. str. 71 cv. 4 – doplň vynechaná písmena a odůvodni pravopis podle vzoru mladý – do Jč/Š – čtyři řádky ze cvičení, uč. str. 71 cv. 5a – ústně 
      • úterýPS – str. 16 cv. 4 – s bílým, s hloupým,…podívej se na tabulku v uč. str. 70, PS- str. 17 cv. 5
      • středauč. str. 72 – modrá tabulka nahoře o změně hlásek: dra přítel – dra přátelé !!!, uč. str. 72 – cv. 6 – ústně, cv. 7 – písemně do Jč/Š – celé (pokud máš plný sešit, piš na papír a vkládej do sešitu, nebo si zaveď nový)
      • čtvrtekPS – str. 17 cv. 6, uč. str. 72 -cv. 8 – ústně – dítě bez zubů = bezzubé dítě, ….
      • pátekuč. str. 73 – skloňování přídavných jmen měkkých – skloňuj ústně podle vzoru jarní – přidej si k nim vhodná podstatná jména, uč. str. 73 cv. 2 – ústně, PS 18 cv. 2 – písemně
    • Jč/ čtení – skupina Sadílková – čt, pá
    • Téma:Četba knihy dle vlastního výběru
  • Anglický jazyk
    • Téma: Family
    • Cíle:
      • ovládat slovní zásobu rodina – family, znaky osob
      • vyzkoušejte si jednoduchý kvíz
      • používat tvary have got ve větách
      • tvořit otázky have got a krátké odpovědi
    • Učebnice:str. 44 – str. 45
    • Pracovní sešit: str. 52 – str. 53, str. 54
    • Ústně: (pouze čtete a říkáte, nic nepíšete)
      • v učebnici na straně 44 cv. 3 si přečtete bubliny a zkusíte říct podobné informace o sobě
      • učebnici na straně 45 si pozorně přečtete gramatickou tabulku (modrá) – jak se tvoří otázka slovesa ´have got´ a jak odpovídáme krátkými odpověďmi.
      • !!! Věnujte pozornost 3. os. j.č. he/she/it, kdy používáme tvar HAS GOT !!!
      • potom si zkusíte cvičení z učebnice str. 45 cv.4 – utvoříte otázku a odpovíte krátkými odpověďmi z modré tabulky.
      • v učebnici na straně 44 si s obrázkem ´Different families´ zkusíte slovní hru. Jeden si bude myslet rodinu, druhý bude hádat. Budete používat otázky a odpovědi se slovesem ´have got´ .
      • Např.
        • Have they got three children? Yes, they have.
        • Have they got a son? Yes, they have.
        • Has the son got violet shorts? No, he hasn´t.
        • Has he got a violet T-shirt? Yes, he has.
        • It´s a family number 6!
    • Písemně: pracovní sešit
      • str. 52, cvičení  2 – věty přepíšeš do záporu
      • str. 53, cvičení 3 – podle obrázků napíšeš, co má nebo nemá Lucy
      • str. 53, cvičení 4 – napíšeš, co máš a nemáš ve své aktovce
      • str. 53, cvičení 5 – napíšeš 4 věty o své rodině, můžeš použít podobné informace jako ve cvičení 52 cvičení 1
      • str. 54 cvičení 6 – vyber správnou odpověď k otázce
    • Náboženství