5. třída – školní týden 20. 4. – 24. 4. 2020
Žáci mohou zdarma využívat přístup ke všem interaktivním učebnicím MIUč+, stačí, když se zaregistrují jako studenti na www.ucebnice.online.
Pro výuku matematiky v 1. až 5. ročníku jsou navíc k dispozici výuková videa obsahující výklad učiva na
www.matyskova-matematika.cz.
Procvičování učiva pro žáky 1. stupně ZŠ
LUŠTĚNKY – http://www.rysava.websnadno.cz/
http://www.diktatyapriklady.cz/
Na webových stránkách školy v sekci výuka pondělí – pátek a na elektronické škole budete mít upřesněn postup a denní dávku pro každý den.
Prosím o zasílání krátkých zpráv o plnění učiva, úkolech, případných problémech. Posílejte je v úterý a v pátek do 15:00. Díky !!
- Přírodověda
- Téma: Lidské tělo – smysly – zrak a sluch
- Učebnice: str. 58 – 59, na str. 59 je zápis do sešitu Př. – opiš tabulku Zapamatuj si !!!
- Pracovní sešit: str. 34 – 35 všechna cvičení, kromě cv.18
- Prezentace (ppt)
- Doporučený plán:
- úterý:
- uč. str. 58 – přečti si informace a prohlédni obrázky a nákresy, zkus vyjmenovat části oka
- vypracuj PS str. 34 cv. 12, cv. 13 – zkus pokus s někým doma, cv. 14, cv.15 – pracuj ve dvojici (s bratrem, sestrou, rodičem)
- pátek:
- přečti si na str. 59 o uchu, prohlédni si nákres ucha
- z učebnice str. 59 opiš tabulku Zapamatuj si!!! do sešitu Př.
- PS str. 35 cv. 16, 17
- úterý:
- Vlastivěda
- Vlastivěda – celá třída – út, st
- Téma: Vzdělávání v českých zemích
- Cíle:
- přečíst si o školách v období vlády Habsburků
- seznámit se s Učitelem národů – Kdo to byl?
- vypracovat zápis do sešitu
- odpovídat na otázky z učebnice str. 14
- Učebnice: str. 12 – 14, do sešitu Vl. – historie opiš tabulku ze str. 13 Zapamatuj si !! a zkus nakreslit portrét J. A.Komenského do dolní části sešitu.Na dmsoftware je ve výuce – úkoly – domácí úkoly vložen PL, který do čtvrtka vypracuješ a vložíš do e- školy. PL bude hodnocen.
- Pracovní list do Vlastivědy – Habsburkové (odt) (pdf)
- Anglický jazyk – skupina P. Mrnuštíkové
SKUPINA p. uč. A. ČAVOJSKÉ
- Matematika
- Cíl učiva: Písemné opakování a procvičování – základní početní operace, aritmetický průměr čísel. Konstrukce čtverce a obdélníku, úhlopříčky
- 20. 4. PS str. 8/4, 11/10, 12/3,5
- 21. 4. PS str. 14/3, 4 (k výpočtu správného čísla postupujte odzadu s opačnými početními operacemi – místo násobení bude dělení, místo sečítání bude odčítání a obráceně…), PS str. 15/10,11
- 22. 4. PS str. 18/3,4,5,6,7
- 23. 4. PS str. 19/1, 2, 3, 6 (v těchto příkladech budete počítat průměr čísel – s průměrem už jsme pracovali, připomínám, že k výpočtu průměru musíte sečíst všechny dané hodnoty – čísla a jejich součet pak vydělit počtem čísel)
- 24. 4. Geometrie – postup konstrukce čtverce a obdélníku jsme si připomenuli už minulý týden na str. 129, 130 – nová učebnice, str. 120,121 – stará učebnice nebo na YouTube, kde jsou pěkná a názorná videa.
- Vypracujte – PS str. 42/4 – v příkladu se po vás chce, abyste sestrojili 4 obdélníky podle zadaných údajů a pak v nich sestrojili úhlopříčky, což jsou vždy spojnice dvou protějších (protilehlých) vrcholů (bod A s bodem C, bod B s bodem D……) Úhlopříčky vyznačte barevně – podle pravítka. K práci budete potřebovat pravítko s ryskou, seřízené kružítko, ostrou tužku, pastelky….
- Po splnění úkolu navrhuji, abyste pak ofotili svou práci mobilním telefonem a fotku zaslali přes WhatsApp na moje telefonní číslo 602 814 502. Vaše práce zkontroluji a dám vědět, jak jste si vedli.
- Je pravděpodobné, že některé z výše uvedených příkladů v PS již máte spočítané, že jsme už dělali spolu ve škole. Nevadí, budete mít méně práce, a tak se můžete věnovat jiným předmětům nebo povinné četbě.
- To je všechno, zdravím.
- Český jazyk
- Cíl učiva: Procvičování – slovesa, sloh – recept na jednoduché jídlo
- 20. 4. Kontrola čtvrtletní práce podle zaslané předlohy
- Učebnice – nová str. 87/6 a, 88/1 a, (stará str. 83/6 a, 84/1 a), písemně do sešitu, mezi psaním cvičení si udělejte přestávku, nepište je hned za sebou
- 21. 4. Učebnice – nová str. 86/5 (stará str. 82/5), pouze opis do sešitu, bez chyb!
- Učebnice – nová str. 89/3 (stará str. 85/3) – tabulka, doplňte chybějící tvary sloves na průsvitný papír, nebo si tabulku zkopírujte, máte-li možnost
- 22. 4. Sloh – Učebnice – nová str. 91/2 (stará 87/2) – přečíst Recept na pizzu
- Děcka, v této době asi pomáháte rodičům v kuchyni, takže pro vás nebude problém napsat do slohového sešitu recept na jednoduchý pokrm (pizza už NE!). Nezapomeňte uvést všechny suroviny, které budete potřebovat – tak jak je to v učebnici. Mělo by to být asi tak na 1 stránku v sešitě. Opět navrhuji, abyste pak ofotili svou práci mobilním telefonem a fotku zaslali přes WhatsApp na moje telefonní číslo 602 814 502. Vaše práce zkontroluji a dám vědět, jak jste si vedli. Už se těším na vaše recepty. Já vám potom taky jeden pošlu.
- 23. 4. PS str. 30/1, 4 – pouze doplňte chybějící písmena
- PS str. 32/8 – dokončete věty podle zadání
- 24. 4. Čtení
- V čítance si přečtěte 2 články (v mé učebnici str. 117-119)- Pověst o Radhošti, Jak jsme pálili čarodějnice – oba články se týkají starých lidových tradic, které nám budou letos odepřeny, tak snad příští rok….. Nezapomeňte na povinnou četbu!
- To je vše, zdravím.
- 20. 4. Kontrola čtvrtletní práce podle zaslané předlohy
- Cíl učiva: Procvičování – slovesa, sloh – recept na jednoduché jídlo
SKUPINA p. uč. K. SADÍLKOVÉ
- Matematika
- Téma: jednotky obsahu, opakování písemných operací, G -výpočet obsahu rovinných útvarů
- Cíle:
- seznámit se s jednotkami obsahu – dělali jsme v geometrii
- převádět jednotky obsahu
- vypočítat obsah čtverce a obdélníka
- procvičovat písemné matematické operace
- Učebnice:od str. 86 – do str. 88
- Pracovní sešit: od str. 16 – do str. 17, str. 19, str. 47
- Doporučený denní plán:
- pondělí: uč. str. 86 – tabulka jednotek a k tomu PS – str. 16 cv. 1, uč. str. 86 cv. 3 – ústně, do G. – sešitu uč. str. 86 -cv. 2, 4, PS str. 16 cv. 3
- úterý: uč. str. 86 cv. 5 -ústně – pozor na počet nul v převodu!!!, PS str. 2, 4, 5 -písemně
- středa: PS str. 16 cv. 6 – rozcvička, uč. str. 87 cv. 6, 7 – ústně (u slovní úlohy výpočet ceny na kalkulačce), PS str. 17 cv. 8, 10
- čtvrtek: PS -str. 17. cv. 12 – rozcvička, uč. str. 87 cv. 9 – písemně do M/Š, uč. 88 – prostuduj tabulku a doplň do PS str. 16 cv. 1, PS str. 47 – cv. 1 pouze obsahy=S!!!
- pátek: PS str. 17 cv. 9 – pouze dělení !!!, PS str. 47 – cv. 2 a 3
- Doporučený denní plán:
- Český jazyk
- Jč/ mluvnice – skupina Sadílková – po, út, st, čt, pá
- Téma: Přídavná jména tvrdá – pravopis koncovek, přídavná jména měkká – úvod
- Cíle:
- skloňovat přídavná jména podle vzoru mladý, mladá, mladé, mladí, ….
- pravopis přídavných jmen tvrdých – koncovky přídavných jmen v pádech
- skloňovat přídavná jména měkká
- Učebnice nová: str.70 – str.73
- Pracovní sešit: str. 17 – 18
- Doporučený denní plán:
- pondělí: uč. str. 70 – ústně procvičovat skloňování vzoru mladý, mladá, mladé a přidej si k němu vhodné podstatné jméno – např. mladý muž, mladá žena, mladé kuře,…, a přečti si modrou tabulku na str. 71 – nahoře, uč. str. 71 cv. 4 – doplň vynechaná písmena a odůvodni pravopis podle vzoru mladý – do Jč/Š – čtyři řádky ze cvičení, uč. str. 71 cv. 5a – ústně
- úterý: PS – str. 16 cv. 4 – s bílým, s hloupým,…podívej se na tabulku v uč. str. 70, PS- str. 17 cv. 5
- středa: uč. str. 72 – modrá tabulka nahoře o změně hlásek: drahý přítel – drazí přátelé !!!, uč. str. 72 – cv. 6 – ústně, cv. 7 – písemně do Jč/Š – celé (pokud máš plný sešit, piš na papír a vkládej do sešitu, nebo si zaveď nový)
- čtvrtek: PS – str. 17 cv. 6, uč. str. 72 -cv. 8 – ústně – dítě bez zubů = bezzubé dítě, ….
- pátek: uč. str. 73 – skloňování přídavných jmen měkkých – skloňuj ústně podle vzoru jarní – přidej si k nim vhodná podstatná jména, uč. str. 73 cv. 2 – ústně, PS 18 cv. 2 – písemně
- Jč/ čtení – skupina Sadílková – čt, pá
- Téma:Četba knihy dle vlastního výběru
- Anglický jazyk
- Téma: Family
- Cíle:
- ovládat slovní zásobu rodina – family, znaky osob
- vyzkoušejte si jednoduchý kvíz
- používat tvary have got ve větách
- tvořit otázky have got a krátké odpovědi
- Učebnice:str. 44 – str. 45
- Pracovní sešit: str. 52 – str. 53, str. 54
- Ústně: (pouze čtete a říkáte, nic nepíšete)
- v učebnici na straně 44 cv. 3 si přečtete bubliny a zkusíte říct podobné informace o sobě
- v učebnici na straně 45 si pozorně přečtete gramatickou tabulku (modrá) – jak se tvoří otázka slovesa ´have got´ a jak odpovídáme krátkými odpověďmi.
- !!! Věnujte pozornost 3. os. j.č. he/she/it, kdy používáme tvar HAS GOT !!!
- potom si zkusíte cvičení z učebnice str. 45 cv.4 – utvoříte otázku a odpovíte krátkými odpověďmi z modré tabulky.
- v učebnici na straně 44 si s obrázkem ´Different families´ zkusíte slovní hru. Jeden si bude myslet rodinu, druhý bude hádat. Budete používat otázky a odpovědi se slovesem ´have got´ .
- Např.
- Have they got three children? Yes, they have.
- Have they got a son? Yes, they have.
- Has the son got violet shorts? No, he hasn´t.
- Has he got a violet T-shirt? Yes, he has.
- It´s a family number 6!
- Písemně: pracovní sešit
- str. 52, cvičení 2 – věty přepíšeš do záporu
- str. 53, cvičení 3 – podle obrázků napíšeš, co má nebo nemá Lucy
- str. 53, cvičení 4 – napíšeš, co máš a nemáš ve své aktovce
- str. 53, cvičení 5 – napíšeš 4 věty o své rodině, můžeš použít podobné informace jako ve cvičení 52 cvičení 1
- str. 54 cvičení 6 – vyber správnou odpověď k otázce
- Náboženství