6. třída – školní týden 16. – 20. 3. 2020
- Matematika
- Téma: Procvičování učiva
Pokud někdo zapomněl, jak se rýsuje osa úhlu, podívejte se na následující video:
https://www.youtube.com/watch?v=5rp6Q-4bgOA. Přenášení úhlu si můžete připomenout na tomto odkazu:
https://www.youtube.com/watch?v=ERaZ5UT_jWE
- Všechna cvičení vypracujte do školního sešitu. Práci si rozvrhněte, měli byste to všechno zvládnout
do pátku 20. 3.
- Učebnice geometrie str. 33/5, 6
- Narýsujte trojúhelník ABC, jsou-li dány velikosti stran a = 7 cm, b = 8 cm, c = 9 cm. Sestrojte osy vnitřních úhlů trojúhelníku ABC. Udělejte si náčrtek.
- Narýsujte obdélník ABCD: a = 10 cm, b = 6 cm. Vnitřní úhly označte α, β, γ, δ a sestrojte jejich osy. Udělejte si náčrtek.
- Narýsujte čtverec EFGH s délkou strany 7 cm. Sestrojte osy vnitřních úhlů.
- Učebnice geometrie str. 31/1, 2, 3, 4
- Narýsujte libovolný trojúhelník ABC a přímku p. Na přímce p zvolte bod P. Do bodu P přeneste postupně všechny úhly trojúhelníku.
- Narýsujte si tři libovolné úhly α, β, γ, které budou mít různou velikost. Narýsujte přímku q. Na přímce q si zvolte libovolný bod Q. Přeneste všechny tři úhly do společného vrcholu Q.
- Pokud si nebudete s některým úkolem vědět rady, podívejte se nejprve do pracovního sešitu na
str. 127 až 129, kde jsme společně řešili podobné příklady. Když ani to nepomůže, můžete mě
kontaktovat na e-mailu: kotaskova@zsmasaryk.cz
- Český jazyk a literatura
- mluvnice
- PS str. 38 zopakovat si teorii v modrém rámečku,
PS str. 39/ cv. 17, str. 40/ cv. 18, 19
- Dozadu sešitu vypracovat následující cvičení:
učebnice strana 46/ cvičení 2, strana 47/ cvičení 6, strana 45/ cv. 1 – pět vět
- literatura
- Stará čítanka strana 128 dole – rámečky
Do sešitu si napsat zápis:
1) Báje (mýtus) – opsat první větu z rámečku
2) Mytologie – opsat celý text
3) nadpis: Daidalos a Ikaros – Eduard Petiška (stará čítanka strana 130)
a) četba
b) napsat stručný děj
- Do sešitu napsat nadpis: Bajka
- zápis: (stará čítanka str. 135 dole – první dvě věty + kdo je považován za zakladatele)
- ukázka: Chamtivec (strana 134)
a) Četba
b) Napsat stručný děj:
c) Napsat poučení, jací bychom měli/neměli být
d) Vymyslet vhodné přísloví k textu.
- ukázka: Vrána a džbán (str. 135)
a) Četba
b) Napsat stručný děj:
c) Napsat poučení, jací bychom měli/neměli být
d) Vymyslet vhodné přísloví k textu
- Anglický jazyk
- pro 6. A – Přítomný čas prostý
Teorii jsme probrali, máme zápis v sešitě, gramatiku najdete i v PS (pracovní sešit) na str. 72
- pro 6. B (p. uč. Parmová) – Přítomný čas prostý
- pro 6. B (p. uč. Mrnuštíková)
- slovní zásoba: měsíce v roce, denní režim, volný čas
- rozhovor ve sportovním centru (osobní údaje)
- práce s textem: čtení, porozumění, vyhledání informací
- gramatika: přítomný čas prostý
- Dějepis
- Opakování- Palestina, Indie, Čína
Učebnice strana 60- úkoly 1 a 3 do sešitu.
- Starověké Řecko
Přečíst polohu a přírodní podmínky Starověkého Řecka, udělat jednoduchý výpisek (důležité jsou tučné pojmy). Obkreslit schéma ,,Dějiny starověkého Řecka“
- Pustit video: https://www.youtube.com/watch?v=ZhgEIVA4xkQ
- Pročíst stranu 63 a opsat do sešitu shrnutí na konci strany
- Zeměpis
- Opakování zeměpisných souřadnic- práce s atlasem
- Úkol: najdi souřadnice daného místa, či města: Addis Abeba, Durban, sopka Vesuv, ostrov Vostok, Los Angeles
- Úkol: najdi dle zadaných souřadnice daného místa, či města: 31° s. š., 121° v. d.; 6° j. š., 106°′ v. d.; 38° s. š., 9° z. d.;
- Pročíst a udělat výpisek do sešitu z učebnice strana 28-29: DNO SVĚTOVÉHO OCEÁNU
- Zapsat do sešitu 1-2 věty o daném pojmu: Pevninský šelf, pevninský svah. oceánská pánev, středooceánský hřbet, hlubokooceánské příkopy.
- Překreslit obrázek ze strany 29: Schéma oceánského dna
Strana 31- úkol 2 (opsat věty a doplnit správná slova) a úkol 3.
- Vyplnit tento testík, pouze jedna odpověď je správná
- Přírodopis
Žáci se mohou zdarma zaregistrovat na internetových stránkách http://ucebnice.online/. Po registraci klikněte na katalog. K dispozici je zde interaktivní učebnice přírodopisu a chemie i pracovní sešit, které používáme i v tištěné podobě v hodinách. V učebnici jsou rovněž k učivu videa s pokusy (označené ikonou kamery), interaktivní cvičení (označené IC) Na spodní liště mohou žáci přepínat mezi učebnicí (UČ) a pracovním sešitem (PS)
- Fyzika
- Délka – opakování a procvičování
- Učebnice F str. 85 cv. 2 – zapiš do sešitu
- Procvičení např. Online cvičení – Převody jednotek délky
http://www.onlinecviceni.cz/exc/pub_list_exc.php?id=2152&action=show#selid
- Úkol: Znáš přibližnou délku svého kroku? (Zápis měření proveď do sešitu).
Změř délku svých 3 kroků. Naměřenou délku vyděl 3 a výsledek zapiš do sešitu. Měření alespoň čtyřikrát opakuj. Z výsledků spočítej aritmetický průměr.
- Občanská výchova 6. A
- Pročíst strany 93-94.
- Strana 93 – udělat úkol s výhodami a nevýhodami školní docházky do sešitu.
- Nakreslit ,,školu snů“- Jak by měla vypadat tvá vysněná škola?
- Strana 94 – odpověz na otázku: Chtěl/a by ses raději učit doma než ve škole? Proč ano? Proč ne? Odpovědi napiš do sešitu.
- Občanská výchova 6. B
- Dodělat a osvojit si téma náhradní rodinná výchova (viz. prezentace Náhradní rodinná výchova a učebnice).
- Využít učebnici (str. 48-50)
- Procvičování a opakování témat – odkaz: www.skolasnadhledem.cz
na odkaze jsou vypracované různé druhy testů. Je to rozdělené podle předmětů a ročníků. Vybrat si pět testů na témata, které jsme od začátku roku probrali.
- Udělat test na aplikaci www.kahoot.com
udělat test pro ostatní žáky, který si někdy v hodině uděláme na tabletu. Test bude obsahovat maximálně 10 otázek na vybrané téma z občanské výchovy (které jsme brali)!! Zapamatovat název toho testu, dát tam obrázky či grafy atd. !!!
- Náboženství