8. třída – školní týden 18. 5. – 22. 5. 2020
- Matematika
- Téma: Statistika, modus
- Chlapci a děvčata, v tomto týdnu budeme pokračovat statistikou, naučíme se určovat modus. Bude vám zaslán pracovní list, vypracovaný mi jej pošlete zpět do 22. května.
- Pracovní list MODUS
- Dále spočítejte modus v příkladech 1, 2, 3 a 4 z učebnice na straně 128 a výsledky zaznamenejte do pracovního listu.
- On-line výuka proběhne pro zájemce ve středu 20. května od 8.30 hodin, přihlásit se můžete e-mailem v úterý 19. května.
- Karanténa nuda je …………………… https://www.youtube.com/watch?v=GdRkJMRlEmw
- Český jazyk a literatura
- mluvnice
- Interpunkce ve větě jednoduché – samostatný větný člen, několikanásobný větný člen, přístavek a přívlastek volný
- Důkladně přečíst modrý rámeček v pracovním sešitě na str. 15.
- Vypracovat cvičení 5, 6 na straně 15 v pracovním sešitě, opravit podle klíče.
- Vypracovat cvičení 23, 24, 25 na straně 22 – 23, opravit podle klíče.
- literatura
- Téma: Balada
- Jako zápis opsat do sešitu prezentaci Balada
- Přečíst a do sešitu porovnat ukázky s názvem Vodník v čítance na stranách 32 a 33.
- sloh
- Téma: Citát
- Vypracovat přiložený pracovní list: Citát a zaslat na prakticke.ukoly@gmail.com do 22. 5. 2020.
- Anglický jazyk
- Německý jazyk
- Minulý týden jsme dokončili 4. lekci. Naučili jste se pojmenovat vyučovací předměty a školní
potřeby a rozlišovat mezi určitým a neurčitým členem. Ještě jednou si vše projdeme
opakovacím testem z vašeho pracovního sešitu.
- Vypracujte Wiederholungstest z PS str. 40 – 41.
- Nápovědu ke cvičení č. 2 najdete v učebnici na str. 43/5. Cvičení č. 4 (Laufdiktat) vynechejte.
- Poslechové cvičení č. 5 vám opět nahraji do výukových zdrojů v žákovské knížce.
- Všechna cvičení zase vyfoťte a do pátku pošlete na jenukoly@gmail.com.
- V úterý v 11:00 se opět „uvidíme“ přes Zoom a něco procvičíme
- Dějepis
- Tento týden se dozvíme něco o vývoji na americkém kontinentě.
Přečtěte si v učebnici str. 68 – 69 a podle přiložené prezentace: USA v 19. století si udělejte zápis.
- Přečtěte si také následující dvě stránky 70 – 71. Podrobnější zápis si dělat nemusíte, stačí krátké
shrnutí do sešitu:
- Japonsko a Čína se vyvíjely izolovaně a teprve nyní začaly obchodovat se západními státy. Silné
evropské země si také během 19. století podmanily území v Asii a téměř celou Afriku a vybudovali
zde své kolonie.
- Příští týden (tzn. od 25.5.) si napíšeme zase krátký opakovací test, tentokrát na svět v 19. století –
Anglie, Rusko, Turecko, USA.
- Zajímavá videa:
- Zeměpis
- Přírodopis
- V Domácích úkolech na dm.software jsem pro vás připravila osmisměrku a doplňování do textu na téma Centrální nervová soustava. Pojmy, které doplníte do textu, najděte v osmisměrce a napište tajenku. Pošlete mi ji zpět do 22.5.2.
- Další oblastí biologie člověka, se kterou se máte seznámit, jsou žlázy s vnitřním vyměšováním a hormony. Učivo je v učebnici na str. 54. Přečtěte si ho po šišinku.
- Na obr. 68 si prohlédněte umístění žláz.
- Přehrajte si krátkou animaci: Endokrinní systém
- Zápis najdete zde: Žlázy s vnitřním vyměšováním1.
- V tomto cvičení si zopakujte rozdíly mezi nervovou a hormonální soustavou: cvičení
- Fyzika
- Chemie
- Budeme pokračovat v učivu Hydroxidy, podíváme se na významné sloučeniny.
- Učivo je v učebnici na str. 69 (po hydroxid amonný, ten si nechápe na příště) nebo zde
- Přečtěte si jej nebo přehrajte.
- Pokud si vzpomínáte, hydroxid sodný jsme vyrobili při pokusu Reakce sodíku s vodou. Podobně probíhá reakce draslíku s vodou: pokus.
- Zde si můžete pustit video pokusu Vlastnosti hydroxidu sodného: video.
- Zapište si zápis, který najdete zde: Významné hydroxidy .
- Názvosloví si zkuste procvičit v PS str. 57/13. Doplňte oxidační čísla a spojte názvy a vzorce. Pokud bude problém, zkonzultujeme jej ve středu v 10:00h. (Odkaz je stále stejný, máte jej v dm.software)
- Náboženství