8. třída – školní týden 8. 6. – 12. 6. 2020
- Matematika
- Téma: Slovní úlohy
- Chlapci a děvčata, v tomto týdnu si připomenete řešení slovních úloh pomocí rovnic, případně úvahou.
- Vypočtěte úlohy z pracovního listu (PL SLOVNÍ ÚLOHY zadání), zaznamenejte postup řešení a odešlete do pátku 12. června.
-
- Český jazyk a literatura
- mluvnice – Opakování ze skladby
- Vypracuj cvičení 7, 8, 9 na straně 31 v pracovním sešitě, oprav podle klíče.
- Pozorně si přečti modrý rámeček na straně 46.
- Vypracuj cvičení 1, 2, 3, 4 na straně 47 – 48, oprav podle klíče.
- literatura – Karel Hynek Mácha: Máj
- Přečti si básnickou sbírku Máj.
- Vypracuj pracovní list Máj Karla Hynka Máchy: zde a odešli ho na prakticke.ukoly@gmail.com do 12. 6. 2020.
- sloh – Proveď zápis básnické skladby Máj do čtenářského deníku
- Anglický jazyk
- Úkoly na tento týden najdete zde.
- Německý jazyk
- Tento týden se ještě na chvíli podíváme do učebnice a zopakujeme si časování sloves.
- Tématem 5. lekce jsou především záliby. My už jsme si na toto téma malou slovní zásobu vytvořili a teď si ji ještě trochu rozšíříme.
- Podle vašeho sešitu nebo pracovního sešitu str. 48 si zopakujte časování sloves (ich spiele, du spielst…).
- Poté vypracujte do sešitu cvičení z učebnice 51/3 a 4 (obě části).
- Cvičení 4.a) čtěte nahlas, můžete se i sami nahrávat a poslouchat (tentokrát mi nahrávku posílat nemusíte) – trénujte.
- Všimněte si: du tanzt (není tam tanzst) a ich bastle (není tam ich bastele). Jinak jsou tato slovesa pravidelná a můžete jim dávat koncovky tak, jak jsme se to učili nebo podle vzoru v pracovním sešitě str. 48.
- Foto celého úkolu mi pošlete opět do pátku 12.6. na e-mail: jenukoly@gmail.com.
- Tento týden je učiva méně, využijte ho tedy také na doplnění úkolů, na které jste dosud neměli čas.
Vzhledem k tomu, že už se budeme scházet opět ve škole, ruším úterní online hodiny!
- Dějepis
- Zeměpis
- Milí žáci. Blížíme se téměř ke konci poznávání krás ČR. Tento týden si něco povíme o Olomouckém kraji.
- Stáhněte si prezentaci (Olomoucký kraj), pročtěte si ji a udělejte zápis. Nezapomeňte dodat krajské město, počet obyvatel, sousedící kraje a rozlohu kraje.
- Z učebnice (interaktivní) ze strany 77 si procvičte všechny záložky IC- jsou 4.
- Z interaktivního PS si procvičte stranu 39 – cvičení 3 a 4.
- Přírodopis
- Dokončili jsme a zopakovali hormony a žlázy s vnitřním vyměšováním.
- Dalším učivem jsou Smysly.
- Učivo najdete v učebnici na str. 56. Přečtěte si úvod, hmat přeskočte a dál si přečtěte Zrak až po obrázek Stavba oka.
- Prohlédněte si 3D model oka: zde
- Zde si můžete pustit výukové video k tématu: video
- Zápis najdete zde: Smyslová ústrojí, zrak
- Fyzika
- Podívejte se na prezentaci: Elektrická práce.
- Do sešitu si udělejte zápis – stránka 3, 4 a řešený příklad na straně 7.
- Za DÚ spočítej z učebnice příklad 1. na straně 160.
- Chemie
- Zopakujte si značky prvků a názvoslovná zakončení (tabulka str. 61)
- Budeme pokračovat učivem Kyseliny.
- První skupinou jsou bezkyslíkaté kyseliny a tou nejvýznamnější je kyselina chlorovodíková.
- Učivo je v učebnici na str. 70 -71. Přečtěte si jej. 3.
- Pusťte si následující video k tématu: zde
- Zápis najdete zde: Kyseliny bezkyslíkaté
- Zkuste v tomto cvičení rozdělit kyseliny na kyslíkaté a bezkyslíkaté: zde
- Náboženství