Základní škola Vratimov
  Masarykovo nám. 192
Prezentace
Archivy
Nejnovější komentáře

Školní týden 8. – 12. 2. 2021

ROZVRH ONLINE VÝUKY: ZDE

  • Matematika
    • Téma: Jehlan
    • Chlapci a děvčata, v tomto týdnu se naučíme počítat povrch jehlanu.
    • K přípravě na přijímací zkoušky se sejdeme on-line s 9.A v pátek od 11:45, s 9.B v pondělí od 7:55
  • Český jazyk a literatura
    1. mluvnice – Skupiny bě/bje, pě, vě/vje, mě/mně
      • vypracovat cvičení 1 a 3 v učebnici na straně 26
      • vypracovat cvičení 1, 2, 3, 4 v pracovním sešitě na str.18
      • vypracovat test číslo 3 v pracovním sešitě na str. 19
    2. literatura – Romain Rolland: Petr a Lucie
      • beseda o četbě v online hodině ve čtvrtek 11. 2. 2021 
    3. slohŽivotopis
      • opsat modrý rámeček v učebnici na str. 113 do sešitu ze slohu
      • podle osnovy z modrého rámečku vypracovat svůj životopis a poslat na Teams Zadání Můj životopis do pátku 12. 2. 2021
  • Anglický jazyk
    • Práci na tento týden najdete zde.
  • Anglická konverzace 9. A
    • Samostatná práce – práce s videem.
    • Na Teams budete mít v záložce Zadání text a úkoly, které vypracujete do sešitu a fotku pošlete ve čtvrtek 11. února 12:00-13:30 hod.
  • Anglická konverzace 9. B
    • Práci na tento týden najdete zde.
  • Německý jazyk
  • Dějepis
  • Zeměpis
    • Prosím obstarejte si do online hodiny atlas, budeme s ním pracovat.
    • Provedeme i kontrolu listu, který jste měli za práci v minulém týdnu.
    • Shlédněte prezentaci: zde
  • Přírodopis
    • V tomto týdnu probereme v online hodině poslední skupinu hornin – horniny přeměněné a horninový cyklus.  V učebnici je téma na str. 43.
    • Zápis najdete zde a na MS Teams. Do sešitu si nakreslete i schéma horninového cyklu ze str. 43.
    • Vyhledejte ukryté názvy přeměněných hornin v tomto cvičení: Přeměněné horniny
    • Přiřaďte k sobě obrázek a charakteristiku přeměněných hornin: Cvičení
    • Dokončili jsme učivo horniny a v příští hodině jej zopakujeme testem.
  • Fyzika
    • Téma: Elmag. vlna – délka, frekvence – str. 88
      1. Co je vlnová délka, jak ji označujeme a jakou má jednotku?
      2. Obrázek str. 89 – krátká vlnová délka x dlouhá vlnová délka – nakresli do sešitu.
      3. Co je frekvence, jak závisí na vlnové délce? (Věta „Čím………., tím…………)
      4. Opiš vzoreček na str. 89. Co znamená písmenko c?
      5. Výpočet jednoduchého příkladu – prezentace (v hodině).
      6. Rychlost světla – video
      7. Sítě 5G – video
  • Chemie 
    • Dokončili jsme kapitolu uhlovodíky a zopakujeme učivo online kvízem (alkyny a areny). Vypracujete jej v online hodině.
    • Dalším učivem jsou deriváty uhlovodíků. Najdete je v učebnici na str. 48–49, zápis zde. V online hodině si vysvětlíme, co to deriváty jsou a na které skupiny se dělí.  
    • Přehrajte si pokus, který demonstruje vznik halogenderivátu: Pokus
    • V tomto cvičení označte správná tvrzení: Cvičení
    • Pro zájemce výukové video:  Deriváty uhlovodíků
  • Občanská výchova
    • Téma on-line hodiny: Vlastnictví zavazuje
    • V minulé hodině jsme si zopakovali, co je to majetek a jakým způsobem jej můžeme dělit. Zároveň jsme probrali:
      • co rozumíme pod pojmem vlastnictví,
      • odpovědnost vlastníka,
      • možné způsoby nabývání majetku.
    • Náplní naší on-line hodiny bude:
      • krátké opakování učiva minulé hodiny,
      • výklad a objasnění jednoho z možných způsobů nabytí majetku, kterým je dědictví – vysvětlení a pochopení základních pojmů (zůstavitel, závěť, dědická smlouva),
      • možnosti omezení vlastnického práva – objasnění pojmu věcné břemeno (jedná se o věcné právo k cizí věci).
  • Mediální výchova
    • Mediální technologie v 1. světové válce
    • realizováno v hodině literatury v besedě o četbě knihy Romaina Rollanda Petr a Lucie