Školní týden 8. – 12. 2. 2021
ROZVRH ONLINE VÝUKY: ZDE
- Matematika
- Téma: Jehlan
- Chlapci a děvčata, v tomto týdnu se naučíme počítat povrch jehlanu.
- K přípravě na přijímací zkoušky se sejdeme on-line s 9.A v pátek od 11:45, s 9.B v pondělí od 7:55
- Český jazyk a literatura
- mluvnice – Skupiny bě/bje, pě, vě/vje, mě/mně
- vypracovat cvičení 1 a 3 v učebnici na straně 26
- vypracovat cvičení 1, 2, 3, 4 v pracovním sešitě na str.18
- vypracovat test číslo 3 v pracovním sešitě na str. 19
- literatura – Romain Rolland: Petr a Lucie
- beseda o četbě v online hodině ve čtvrtek 11. 2. 2021
- sloh – Životopis
- opsat modrý rámeček v učebnici na str. 113 do sešitu ze slohu
- podle osnovy z modrého rámečku vypracovat svůj životopis a poslat na Teams Zadání Můj životopis do pátku 12. 2. 2021
- mluvnice – Skupiny bě/bje, pě, vě/vje, mě/mně
- Anglický jazyk
- Práci na tento týden najdete zde.
- Anglická konverzace 9. A
- Samostatná práce – práce s videem.
- Na Teams budete mít v záložce Zadání text a úkoly, které vypracujete do sešitu a fotku pošlete ve čtvrtek 11. února 12:00-13:30 hod.
- Anglická konverzace 9. B
- Práci na tento týden najdete zde.
- Německý jazyk
- Dějepis
- Zeměpis
- Prosím obstarejte si do online hodiny atlas, budeme s ním pracovat.
- Provedeme i kontrolu listu, který jste měli za práci v minulém týdnu.
- Shlédněte prezentaci: zde
- Přírodopis
- V tomto týdnu probereme v online hodině poslední skupinu hornin – horniny přeměněné a horninový cyklus. V učebnici je téma na str. 43.
- Zápis najdete zde
a na MS Teams. Do sešitu si nakreslete i schéma horninového cyklu ze str. 43.
- Vyhledejte ukryté názvy přeměněných hornin v tomto cvičení: Přeměněné horniny
- Přiřaďte k sobě obrázek a charakteristiku přeměněných hornin: Cvičení
- Dokončili jsme učivo horniny a v příští hodině jej zopakujeme testem.
- Fyzika
- Téma: Elmag. vlna – délka, frekvence – str. 88
- Co je vlnová délka, jak ji označujeme a jakou má jednotku?
- Obrázek str. 89 – krátká vlnová délka x dlouhá vlnová délka – nakresli do sešitu.
- Co je frekvence, jak závisí na vlnové délce? (Věta „Čím………., tím…………)
- Opiš vzoreček na str. 89. Co znamená písmenko c?
- Výpočet jednoduchého příkladu – prezentace (v hodině).
- Rychlost světla – video
- Sítě 5G – video
- Téma: Elmag. vlna – délka, frekvence – str. 88
- Chemie
- Dokončili jsme kapitolu uhlovodíky a zopakujeme učivo online kvízem (alkyny a areny). Vypracujete jej v online hodině.
- Dalším učivem jsou deriváty uhlovodíků. Najdete je v učebnici na str. 48–49, zápis zde.
V online hodině si vysvětlíme, co to deriváty jsou a na které skupiny se dělí.
- Přehrajte si pokus, který demonstruje vznik halogenderivátu: Pokus
- V tomto cvičení označte správná tvrzení: Cvičení
- Pro zájemce výukové video: Deriváty uhlovodíků
- Občanská výchova
- Téma on-line hodiny: Vlastnictví zavazuje
- V minulé hodině jsme si zopakovali, co je to majetek a jakým způsobem jej můžeme dělit. Zároveň jsme probrali:
- co rozumíme pod pojmem vlastnictví,
- odpovědnost vlastníka,
- možné způsoby nabývání majetku.
- Náplní naší on-line hodiny bude:
- krátké opakování učiva minulé hodiny,
- výklad a objasnění jednoho z možných způsobů nabytí majetku, kterým je dědictví – vysvětlení a pochopení základních pojmů (zůstavitel, závěť, dědická smlouva),
- možnosti omezení vlastnického práva – objasnění pojmu věcné břemeno (jedná se o věcné právo k cizí věci).
- Mediální výchova
- Mediální technologie v 1. světové válce
- realizováno v hodině literatury v besedě o četbě knihy Romaina Rollanda Petr a Lucie