VÝUKA ŽÁKŮ 8. ROČNÍKU VE 4. TŘÍDĚ

VÝUKA ŽÁKŮ 8. ROČNÍKU VE 4. TŘÍDĚ

V průběhu celého školního roku probíhala spolupráce mezi žáky osmého a čtvrtého ročníku v rámci výuky českého jazyka. Osmáci se ujali role učitelů a pro čtvrťáky připravili hodiny zaměřené na literární žánry pohádka, bajka a pověst.

Výuka byla realizována formou čtení ukázek a práce s textem. Osmáci pro mladší spolužáky vytvořili rozmanité a zábavné aktivity – vyhledávání informací v textu, doplňovací cvičení, skládání obrázků podle dějové posloupnosti, rozpoznávání různých přísloví a rčení, tvoření dialogů či práci s audio a video ukázkami.

Žáky čtvrtého ročníku výuka velmi bavila, aktivně se zapojovali a vždy se na hodiny těšili. Osmáci tak získali jedinečnou příležitost nahlédnout na výuku z druhé strany – ze strany učitele. Bylo nutné, aby se důkladně seznámili s učivem, rozlišili jeho podstatné části a časově rozvrhli hodinu, naplánovali posloupnost jednotlivých aktivit a naučili se jasně a srozumitelně  formulovat jednotlivé úkoly. Důležitou součástí byla i schopnost s mladšími žáky komunikovat, podporovat je a vhodně motivovat k činnosti.

Během tohoto procesu si osmáci prošli různými fázemi – od počáteční nejistoty a nervozity až po radost z dobře zvládnuté hodiny. Výsledkem byla hravá, tvořivá a inspirativní výuka, která byla přínosná pro obě strany.

A kdo ví. Možná touto zkušeností započala cesta nejednoho budoucího učitele.

FOTOGALERIE

Mgr. Lucie Glumbíková, vyučující JČ